Bredt samarbejde skal sikre kulturen på internettet

Ny stor oplysningskampagne er gået i luften

Share with Care 

En ny og storstilet oplysningskampagne - Share with Care - er netop skudt i gang. Kampagnen har til formål at styrke kendskabet til de mange muligheder for lovligt kulturforbrug på nettet.

 

Budskabet i kampagnen er, at vi alle er ansvarlige for, at vi får et rigt og bæredygtigt digitalt kulturliv, og at vi alle har en interesse i det. I stedet for løftede pegefingre bygger kampagnen på den fælles interesse og glæde, som også er fremhævet i kampagnens slogan mennesker elsker oplevelser, og vi elsker at dele dem. Lad os hjælpe hinanden med at opleve og dele med omtanke.

 

Bag kampanen står RettighedsAlliancen, Telebranchen (Teleindustrien og DI ITEK) og Kulturministeriet.

 

Kampagnesitet www.sharewithcare.dk gik i luften i går. Sitet kommer bl.a. til at indeholde artikler, viden om digital kultur, information om events, facts om brug af digital kultur og links til lovlige digitale services.

 

Share with Care er også at finde på Facebook (Share With Care), Twitter (@Sharedwithcare) og Instagram (#ShareWithCare).

 

Kampagnen vil samtidig være synlig mange af de steder, hvor danskerne bruger kultur – fra sommerens festivaller og til nettets mange tilbud.

 

Vil du være med i dialogen?  Så klik ind på kampagnens hjemmeside eller på Facebook, Twitter eller Instagram.

 

Læs pressemeddelelsen om kampagnen her.

 

 

 


FAQ

Er du i tvivl om, hvad du må og ikke må?

Find svar på dine spørgsmål her

Cases

Hvad er konsekvenserne af at handle med kopivarer?

Læs eksempler på tidligere sager her